Bu yaz kendime bakmam lazım!


Bu yaz kendime bakmam lazım! Yıllardır erteliyorum ya da kendime baktığımı zannedip kendimi kandırıyorum. Ama artık zamanı geldi kendimle ilgilenmemin. Bununla ilgili ne yapabilirim diye düşünürken Beyhan Budak'ın "Yaz Tatili Kendini Geliştirme Programı-Kişisel Gelişim" isimli  videosuna denk geldim. Tavsiye ettiği öneriler hoşuma gitti. Aslında video 17-25 yaş arası insanlar için ama bana da hitap etti o yüzden ben de kendi hayatımda uygulayacağım. Önerilerini kısaca yazarsam:

  1. Bol bol oku. Bunun için 45 kitaplık bir liste de hazırlamış ve içinde başlangıç, orta, ileri seviyeleri içere kategoriler var. Ciddi bir okuyucu olduğum için bu listeden okuduğum çok kitap var ama bazı önerilerini duymuş olmama rağmen daha okuyamamıştım. Bu yaz elimdeki kitaplar bittikçe ne okusam dediğimde bu listeye döneceğim. (Listeye ulaşmak için tıklayınız)
  2. Bol bol seni düşünmeye sevk edecek filmleri izle. Bu listede de 33 filmden oluşan bir toplama yapmış Beyhan Bey. Türk filmleri, Hollywood filmleri ve bağımsız sinemadan seçki şeklinde. Açıkçası film izleme seviyem yeterli değil bu sebeple bu listeden çok az filmi gördüm. Gördüklerim de Inception, Matrix, Batman gibi Hollywood yapımları ya da Spirited Away, Inside Out gibi animasyonlar. İlk filmimi dün gece izledim: Muhsin Bey (1987) yapımı Yavuz Turgul filmi. İncelemem için tıklayın. (Listeye ulaşmak için tıklayın)
  3. Bir diğer öneri de kendini tanımana yol açacak TED konuşmalarını dinle. Bunun için Beyhan Bey 15+1 konuşmanın bağlantısının olduğu bir liste hazırlamış. İçinde stresle nasıl arkadaş olunur, boş zamanlarının kontrolü, kötü alışkanlıkları bırakma, nasıl konuşmalıyız ve nasıl dinlemeliyiz gibi birçok faydalı konu var. En kısa zamanda bu 18 dklık videoları yalayıp yutacağım. (Listeye ulaşmak için tıklayınız)
  4. 1 ya da daha fazla sayıda arkadaşına bu ilk 3 maddede yaptıklarını 18 dklık sunum halinde anlat. Hem de bu yöntem öğrenmenin en kolay yöntemlerinden biri olduğu için okuduk/izlediklerini özümsemene yardımcı olacaktır.
  5. Birkaç gün çalışıp para kazanmayı öğren. Emek harca ve emeğinin karşılığını gör. (Bu benim için çok gerekli değil - zaten yıllarca çalıştım ama gençler için güzel bir öneri)
  6. 2-3 tepsi kek börek yapıp bir huzur evi ya da çocuk esirgemeyi ziyaret et. Oradakilerle vakit geçir.
  7. 6 sayfalık bir otobiyografi yaz ve bunu sakla. İlk 3 sayfa şu ana dek yaptıkların, son 3 sayfa geleceğinde yapmak istediklerini içersin. 
  8. Bedenini geliştir. Her gün biraz spor/egzersiz yapıp ruhunu be slerken bedenini ihmal etme. 
  9. Kısa olmayan bir şiiri ezberle. Şairi sana kalmış. 
  10. Haftada belli bir süreyi telefonsuz ve internetsiz geçir. Ve her ne işle ilgileniyorsan mesaj vb bir şey gelse bile ilgini oraya kaydırma.
  11. En sevdiğin 3 insana MEKTUP yaz. E-posta değil mektup!
  12. Temel hayat becerilerini geliştir. Mesela ütü yapmayı öğren ya da sökük dikmeyi. 
  13. İlham aldığın bir kişiyi seç ve onun hayatını incele. Bu kişi sana ilham vereceği noktaya nelerden geçerek ulaşmış. Sonra da bunu 18 dklık sunumla arkadaşlarına sun.
  14. Gece yıldızlara bakarak hayatı düşün. Kamp yapabilirsin. Ama bu seçenek olmazsa en azından çoraplarını çıkarıp toprakta yürüyebileceğin bir piknik organize et. Dünyadaki konumun ne, zaman ne, hayat ne bu konuları doğada düşün.
  15. Ve tüm bu yaptıklarını bir blogda paylaş. Sen insanlara ilham ver. (Ben bunu yapmaya çabalıyorum)
Beyhan Bey'in videosunu çok beğendim (websitesi için https://www.beyhanbudak.com.tr/). Dediğim gibi zaten kendim için planladığım şeylerdi tam üstüne video denk geldi. Hadi bakalım bu yaz ruhumuzu ve bedenimizi sulamaya!!!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap - Paul ile Virginie - J. H. Bernardin De Saint-Pierre

Kitap: Karanlık Cevher Serisi - Philip Pullman

Film: Muhsin Bey (1987)