Kitap: Bridgerton Serisi - Julia Quinn (Uzun oldu ben de kestim 1/5)

 


Normalde yapmadığım bir şey yaptım ben. Tarihi aşk romanları okudum. Hem de 8 adet! Ama kendimi savunmam gerekirse Netflix'te yayınlanan Bridgerton dizisinden sonra bunu yapmam gerekiyordu. 8 tane demiş miydim? Hem de 10 gün içinde. 8. Sekiz!

Her şey çok sevdiğim bir arkadaşıma 31 Aralık günü "yeni yılın çok güzel geçsin" mesajı atmamla başladı. Bana Netflix'in Bridgerton dizisini izlediğini söyledi ve zihnimde aylar önce benim bu dizinin fragmanını izlediğim ve beğendiğim ve izlemeye değer bulup, çıkınca bakacağım demem geldi. Nasılsa karantinadaydık ve ben de açtım diziyi izledim. Aman tanrım! Normalde mıç-mıç aşk hikayeleri sevmeyen ben, diziyi çok beğendim. Hemen potansiyellere bakan gözüm bu diziden çok güzel hikayeler gelişebilir dedi. Ve serinin kitaplardan uyarlama olduğunu fark etmemle işler değişti. Hepsini aldım. Hepsini okudum. 

Kısaca tüm kitapların önce tanıtımına, sonra da benim yorumlarıma bakalım. Ben kitaplarımı genelde Babil.com'dan alıyorum, her kitabın adına tıklayarak satın alabilirsiniz (kesinlikle işbirliği değildir sadece size yol gösteriyorum sizin beğendiğiniz başka bir site varsa oradan da alabilirsiniz):

Kitap 1 - Yüreğe Söz Geçmiyor (Orjinal adı: The Duke and I)


"Kadere inanır mısınız? Peki ya kader bir gün yolunuzu aşkla keserse. Tutkuyu iliklerinizde hissederken aşktan korkup her şeyden vazgeçmek zorunda kalırsanız. Bazen imkansızlıklar geçicidir, bazen ise imkansızlıklar hayallerle kesişir. Quinn’in etkileyici üslubu karşısında duygulanacak, gerçek aşkın varlığına inanmaya başlayacaksınız. Bir yandan da gülümsemenizi sağlayacak bu içli aşk romanının her sayfasında kendinizden bir parça bulacaksınız." 

Serinin ilk kitabı benim kesinlikle sevmediğim iki kitaptan biri (diğeri de ikinci kitap zaten). Nedenlerimi en sonda detaylıca anlatacağım, burada kitabın sonunu bozmadan kısaca ben tanıtırsam: Daphne Bridgerton 8 kardeşin içinde (isimleri A'dan H'ye dek sıralı olan 8 kardeşin içinde) dördüncüdür ve kızların en büyüğüdür. 1813(?) yılında sosyeteye tanıtılır ve evlilik tekliflerini almayı bekler. Simon ise Hastings düküdür ve evlenmeyi düşünmemektedir. Bu iki kahramanımızın yolları bir baloda kesişir ve ... olaylar olaylar.

Bu kitap, serinin başlangıcı için güzeldi. Bridgerton ailesinin kendi içindeki dinamiğini, kardeş kavgalarını ve birbirlerine olan sevgilerini çok iyi verdi. Aynı zamanda da dönemin kadınlara bakışını ve evliliğin ve de iffetin önemini de çok güzel yansıttı. Kadınların gönül ilişkilerini geçtim, bir erkekle aynı odada yalnız olması bile adını çıkaracak bir şeyken, erkeklerin metresleri, hayat kadınlarıyla ilişkileri ya da kibarca ifade edersek hovardalığı çok çok iyiydi. 

Ancak kitapta çok ciddi sorunlu bir sahne vardı ve bence yazar tarafından iyi ele alınmamıştı. Bence -gerçi aşk romanı okumam ama- bu tarz romanlar biraz da okuyucuya değişik ve zor durumlarda neler yapabileceklerinin örneklerini sunmalılar. Didaktik bir şekilde değil ama en azından çözüm önerisi gibi. Çünkü 8 kitabın sonunda şunu söyleyebilirim ki dünyayı kurtarmadılar, büyük küresel sorunlara çözüm bulmadılar sadece 2 karakter aşık oldu ve evlendi. Hal böyle olunca da, okuyucuya ilişkiler ve de evlilik üzerine önerilerde bulunmak çok zor değil. Bu kitabın özündeki ilişki problemi iletişimsizlik. Daphne ve Simon arası diyaloglar çok zayıf, evet birbirlerini seviyorlar ama oturup adam gibi konuşmuyorlar bile. Ve de biraz sabırsızlar. 

Eğer Daphne Simon'ın ondan sakladığı bilgiyi öğrenince oturup kocasıyla anlamlı bir diyaloga girebilse sıkıntı olmayacak. Ya da o sahneden sonra (okuyanlar ne olduğunu anlamışlardır) yaptığına pişman olup, yine kocasıyla diyalog kurup, yaptığının yanlış olduğunu anladığını ve çok pişman olduğunu söylese de kabul edeceğim. Çünkü Simon kesinlikle bir özrü hak ediyor. Ancak yazar kitapta bu konu için bize Daphne'nin ağızından bir özür dilemiyor ve olay öylece kapanıyor. Çok uzatmak istemiyorum ama bu tutum bence çok yanlış, eğer diziyi izlemeden sadece bu kitabı okusaydım KESİNLİKLE ikinci kitabı satın almazdım.

Sorunlu bir başlangıç kitabı, ama dediğim gibi döneme girmek için tolere edilebilir. Karakterlerin korkuları bence çok iyiydi, özellikle Simon benim için gerçek bir insan etkisi yarattı. Yazar bu konuda iyi iş çıkarmış. 

Benim puanım bu kitap için (sorunlu sahneden dolayı) --> 1/5

Yazı çok uzuyor, o yüzden yazıyı bölerek yükleyeceğim. 2 bölümü bekleyin,

Sevgilerle,



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap - Paul ile Virginie - J. H. Bernardin De Saint-Pierre

Kitap: Karanlık Cevher Serisi - Philip Pullman

Film: Muhsin Bey (1987)