Liste: 2021 yılında hangi kitapları okumayı planlıyorum?

 


2020 yılında toplam 47 kitap okuyarak kişisel rekorumu kırdım. Şimdi de yıl sonunun gelmesiyle beraber 2021'de neler okuyacağımı planlama vakti geldi. Elimde hali hazırda başladığım Marcel Proust'un Kayıp Zamanın İzinde serisinin 2 ciltte toplanmış 7 kitabı var. Muhtemelen bu 3000 sayfalık canavarı Ocak ayında bitiririm. 

Bu sene yıllardır uzak durduğum klasikleri daha fazla öne çıkarmayı düşünüyorum. Satın aldığım elimde olan ve de bu sene okumayı planladığım klasikler şu şeklilde:

Sefiller (2 cilt) - Victor Hugo ( bu da başka bir canavar 1600 küsür sayfa toplam)
Akıl ve Tutku - Jane Austen
Araba Sevdası - Recaizade Mahmut Ekrem
Bilinmeyen Şaheser - Balzac
Dorian Gray'in Portresi - Oscar Wilde
Paul ile Virginie - J.H. Bernardin De Saint-Pierre

Bunların dışında daha çağdaş edebiyata ait okumayı planladığım ve elimde olan şu kitaplar var:

Kurtlarla koşan kadınlar - C. Estes
Körlük - j. Saramago
Aylak Adam - Y. Atılgan (2019'dan beri okumaya çalışıyorum hadi bakalım belki bu sene)
Kafamda bir tuhaflık - Orhan Pamuk
Devir - Ece Temelkuran

Bunların dışında elimde kalan Witcher serisinin 2 kitabı daha var. İlk dördünü 2019 sonunda ve 2020 başında okumuştum. Şimdi kalanları da bu sene okumayı planlıyorum. 

Dune serisine kesinlikle devam edeceğim. Daha satın almadım ama ben azından 2. ve 3. kitapların 2021'de okunacağını öngörüyorum.

P. Pullmann'ın Karanlık Cevher serisini sipariş ettim. Birkaç gün içinde elime geçecekler. 

Bir de Yaşar Kemal - İnce Memed serisini de okumayı istiyorum. Çok güzel övgüler okudum bu seriyle ilgili. Beklentim yüksek.

Elbette ki yukarıya yazdıklarımın haricinde de alacağım ve okuyacağım kitaplar olacaktır. En azında 27-30 kadar kitap var aklımda. Benim 2021 okuma hedefim ise 52 kitap. Yani her hafta en az 1 kitap bitirmek istiyorum. Bakalım  bu sözümü tutabilecek miyim?

Siz neler okumayı planlıyorsunuz 2021'de?
Sevgiler, 




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap - Paul ile Virginie - J. H. Bernardin De Saint-Pierre

Kitap: Karanlık Cevher Serisi - Philip Pullman

Film: Muhsin Bey (1987)