Dizi: Winx Efsanesi: Kader - NETFLIX (ve benzeri gençlik dizileri)


 

Winx Efsanesi: Kader'i izledim ve söylemek istediğim bir şey var: Gerçek Winx bu değil! Hatta arttırıyorum, gerçek dizicilik bu değil!!

Öncelikle künye. Bu dizi bir Netflix dizisi. İsteyen buraya tıklayarak izlemeye başlayabilir. Netflix diziyi şu şekilde tanıtmış: Büyüleyici güçlerini kontrol etmeye kararlı bir grup genç, Alfea adlı sihirli bir yatılı okulda rekabet, aşk ve doğaüstü çalışmalarla başa çıkmaya çalışır.

Ben Winx Club'ı televizyonda yayınlandığı zaman izlemiştim. En azından ilk birkaç sezonu bitirdim. Bazen bazı eserlerde olan karakterlerin aktarılan medyum için değiştirilmesini anlıyorum ancak neden iki karakter tamamen değiştirildi bu dizide onu anlayamadım. Özellikle de Flora karakteri bu dizide Terra adında birine evrilmiş. Kötü mü olmuş? Hayır. Ama neden? Ne gerek vardı? İzlerken beni biraz rahatsız etti. 

Asıl eleştirime gelirsem: Bloom'u sevmedim. Bu kadar bencil, bu kadar benim işim görülsün de kim ne zarar görürse görsün tadındaki karakterleri sevmiyorum. Çünkü onlarla bağlantı kuramıyorum. Tamam Bloom 16 yaşında ve tam bir ergen ama bu sorumsuz ve bencil olduğu gerçeğini değiştirmiyor ve maalesef onun hikayesinin nereye gideceği de benim ilgimi çekemiyor. Ana karakter ve onun yolculuğu ilgimi çekmediği için de ikinci sezonu muhtemelen izlemeyeceğim.

Diğer bir eleştirim de bu diziyle benzer şekilde çekilen tüm dizilere (özellikle de Shadowhunters'a): Çehov sahneye bir silah koyarsanız o silah patlamak zorundadır demiş (ya da o anlama gelen bir söz). O zaman sadece oyuncuların bedenlerini pazarlamak yerine anlam içeren sahneler koyun dizilere. Sırf kızların kalçalarını ya da erkeklerin kaslarını göstereceksiniz diye hikayeye hiçbir şey katmayan başı sonu olmayan ve arada durarak iki karakterin birbirine "havalı" sözler söylediği dövüş sahnelerini çekmeyi bırakın artık. Aşk, sevgi, cinsellik mi göstermek istiyorsunuz mesela Buffy diye bir dizi vardı. Oraya bir bakın, hepsi dibine dek vardı ve her sahne hikayeye bir katkı yapıyordu. Son dönemdeki hemen hemen her gençlik dizisinde sadece izleyicilerin hormonlarına yönelik anlamsız skeçler bütünü izliyoruz ve bu seyir keyfini en azından benim açımdan fazlasıyla düşürüyor. Karakterlerin motivasyonları ve kişilikleri hep 2 boyutlu. Yeter artık!

Kısacası beğenmedim. İkinci sezon çıktığında muhtemelen izlemeyeceğim. 

Puanım: 2/5

Sevgilerle,



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap - Paul ile Virginie - J. H. Bernardin De Saint-Pierre

Kitap: Karanlık Cevher Serisi - Philip Pullman

Film: Muhsin Bey (1987)