Kitap: Bridgerton Serisi - Julia Quinn (Uzun oldu ben de kestim 3/5)

Bridgerton serisinde 4. ve 5. kitaplara gelirsek: 

Kitap 4- Rüyalar Gerçek Olsa (Orjinal adı: Romancing Mr.Bridgerton)



"Penelope Featherington en yakın arkadaşının ağabeyine aşık olmuştur. Ömrünün yarısını onu uzaktan izleyerek geçiren Penelope, onun hakkındaki her şeyi bildiğini düşünmektedir, ta ki en gizli sırrını öğrenip aslında genç adamı hiç tanımadığının farkına varana dek.

Colin Bridgerton tutkuları ve unvanları yüzünden içten içe ağabeylerini kıskanan, Leydi Whistledown’un Cemiyet Gazetesi’nde ne kadar yakışıklı olduğuna dair yaptığı yorumlar dışında dünya üzerinde kalıcı hiçbir şey bırakamadığından şikâyet eden gözde bir bekârdır. Hayatın sıradanlığından yorgun düşmemek ve annesinin evlilik konusundaki ısrarlarından kurtulmak adına sık sık ülke dışına seyahatler yapmaktadır. Fakat bu kez Londra’ya geri döndüğünde hayatında bir şeylerin değişmiş olduğunu keşfeder  özellikle de Penelope Featherington’un! Penelope’nin de kendine sakladığı bir sırrı vardır. Colin bu sırrı öğrendiğinde bunu bir tehdit olarak mı görecektir, yoksa bu sır ne olursa olsun mutlu sonu etkilemeyecek midir?"

Serinin dördüncü kitabında Colin'in aşkı buluşunu izliyoruz. Hem de kız kardeşi Eloise'in en yakın arkadaşı evde kalmış (benim sözüm değil, İngiliz aristokratların sözü) Penelope ile. Yıllardır tanıdığı ve balolarda annesinin zoruyla dansa kaldırdığı Penelope ile.

Bu benim bu serideki favori kitabım. Evet en yakın arkadaşının abisine aşık olmuş pek güzel olmayan kız hikayesi. Evet sıradan. Ama önceki kitaplarda yaptığım eleştirileri bunun için yapamıyorum. Bu kitapta kötü kalpli üvey anne yok (3.kitap), kur yapılan kız kardeş ve skandal yok (2.kitap), kız kardeşleri evlenemesin diye adayları korkutan abi ve skandal yok (1.kitap). Sadece Colin ve Penelope. Dolanmadan, kaybolmadan sadece iki aşık ve onların bir birliktelik kurma çabası. Üstelik aşmaları gereken sorun da fazlasıyla ikisine ait. Colin yapmak istediklerinin Penelope tarafından çoktan başarılmış olmasını kıskanır ve bu kıskançlıkla ilişkilerine devam edip edemeyeceğini anlamaya çalışır. Bu kadar sıcacık ve tertemiz. Gerçekten favorim. 

Ah Penelope o kadar tatlısın ki kesinlikle içi geçmiş bir turunçgil değilsin sen! 

Ayrıca bu hikaye Leydi Whistledown'ın da olduğu son hikaye. Meşhur dedikodu yazarımız ortaya çıkıyor sonunda.

Bu kitaba puanım: 5/5 (favorim demiş miydim?)

Kitap 5- Sonsuz Sevgilerimle (Orjinal adı: To Sir Phillip with Love)



"Çok Sevgili Bayan Bridgerton, Uzun süredir yazışıyoruz ve henüz resmi şekilde tanışmış değiliz. Sizi tanıyor gibi hissediyorum. Umarım siz de benim gibi hissediyorsunuzdur. Münasebetsizlik ediyorsam beni bağışlayın fakat sizi Romney Malikânesi’ni ziyaret etmeniz için davet etmek istiyorum. Umarım, belli bir zaman sonra da birbirimize uyduğumuza karar veririz ve benim eşim olmayı kabul edersiniz. Sör Phillip Crane Sör Phillip, Eloise Bridgerton’ın evde kaldığını biliyordu ve evlilik teklifini kabul edecek kadar sıradan ,daha da önemlisi çaresiz olduğunu düşünmüştü. Ve fena halde yanılıyordu.

Bu güzel kadın kapısında belirip nefes almadan konuşmaya başladığında tek istediği onu öpmekti. Bu Sör Phillip denen adam onun çıldırdığını mı sanıyordu? Eloise Bridgerton daha önce karşılaşmadığı bir adamla evlenemezdi! Ancak tekrar düşündü... ve merak etmeye başladı... Öyle ki gecenin bir yarısı bir araba kiralayıp hayalindeki kusursuz erkeğe gidecek kadar. Ve fena halde yanıldı. Hayalindeki adam bu kadar sevimsiz ve kaba değildi. Elbette Phillip yakışıklıydı ama Londra’daki centilmenlerden farklı olarak iri yarı, sert ve bakımsızdı aynı zamanda. Ne var ki gülümsediğinde... ve onu öptüğünde... kendinden geçiyor ve düşünmeden edemiyordu: Phillip gerçekten onun için mükemmel erkek olabilir miydi?"

Bu hikaye kitaplar 4 ve 6 ile aynı anda geçiyor. Yani 3 kitabı da art arda okumakta fayda var. Hikayemiz 5. kardeş Eloise'in hikayesi. En yakın arkadaşı Penelope'nin evlenmesiyle evden kaçıp mektuplaştığı Sir Phillip'e gidiyor. Onunla ve onun çocuklarıyla tanışıyor ve tabi ki abileri onun peşine düşüyor. 

Phillip'i bir yere kadar anlayabiliyorum ama bu onun her şeyden kaçıp çocuklarını yapa yalnız bıraktığı gerçeğini değiştiremiyor. Phillip sen kötü bir babasın ve sana laflar hazırladım! Adam resmen biriyle evleneyim de çocukları o büyütsün ben keyfime bakmaya devam edeyim modunda. Neyse ki bu tutumu biraz değişiyor yoksa elimden çekeceği vardı. 

Eh Eloise sana ne diyelim? Bir gece yollara düşüp tanımadığın adama kaçılır mı? Hala bir de uyup uyamayacağımızı bilemiyorum diyorsun. 

İçinde depresyon, intihar ve çocuklara yönelik şiddet olan bu kitabı okurken etkileneceğinizi düşünüyorsanız isterseniz atlayabilirsiniz. Büyük bir kayıp olmaz seri için.

Ama fark ettiğim başka bir nokta da Netflix dizisindeki Marina Thompson ve onu gelip alan Sir Phillip işte bu kitaptaki kişiler. Bunu fark etmek pek hoşuma gitti. 

Bu kitaba puanım: 3/5 (çok da sevemedim)

Sevgilerle,




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap - Paul ile Virginie - J. H. Bernardin De Saint-Pierre

Kitap: Karanlık Cevher Serisi - Philip Pullman

Film: Muhsin Bey (1987)