Kitap: Bridgerton Serisi - Julia Quinn (Uzun oldu ben de kestim 5/5) -SON

 Ve son kitap hakkında konuşup, en sonunda seri ile ilgili genel yorumlarımla bitireceğim.

Kitap 8- Biz Evleniyoruz (Orjinal adı: On the Way to the Wedding)



"Tanıdığı bütün adamların aksine, Gregory Bridgerton gerçek aşka inanmaktadır. Ve hayallerinin kadınını bulduğunda, onun doğru insan olduğunu bir anda anlayacağından emindir. Başına da tam olarak bu gelmiştir. Fakat... Bu kadın, doğru kişi değildir. Hatta, nefes kesici Bayan Hermione Watson başkasına âşıktır. Ama en iyi arkadaşı Leydi Lucinda Abernathy, Hermione’yi feci bir birliktelikten kurtarmaya karar verir, böylece Gregory’ye onun kalbini kazanması için yardım etmeyi teklif eder. Ama bu esnada Lucy aşık olur. Hem de Gregory’ye. Ancak Lucy nişanlıdır. Ve amcası onun nişandan caymasına izin verecek gibi görünmez.

Gregory kendine gelip, doğru kişinin keskin zekâsı ve insanın içini açan gülümsemesi ile kalbine şarkılar söyleten Lucy olduğunu anlayınca bile... Böylece, düğün yolunda, gelini öpme vakti geldiğinde, sunakta duran kişinin yalnızca kendisi olmasını sağlamak için Gregory’nin her şeyini riske atması gerekmektedir..."

Evet serinin ve kardeşlerin sonuna geldik. Gregory büyüdü de evlenmeye karar verdi. Abisinin verdiği bir partide Hermoine Watson (yazar herhalde bu kitabı yazmadan önce bir Harry Potter filmi izlemişti, zire bir de Neville adında ayağı takılıp duran bir karakter daha var) ile tanışıp anında aşık oluyor. Ancak Hermoine başkasına aşık. Hermione'nin yakın arkadaşı Lucy ise bu aşkı onaylamadığı için Gregory'ye Hermione'yi kazanması için yardım etme kararı alıyor.

Bu kitabı da pek bilemiyorum. İçinde kadınların o dönemdeki konumunu gösteren çok çarpıcı noktalar var. Bu nedenle sevdim ama Hermione biraz çiğ yazılan bir karakter ve hala Lucy neden maskeli baloda o kadar panik yaptı anlayamadım. Kadının motivasyonu neydi? Anlayan bana da anlatsın lütfen.

Ancak Gregory'yi sevdim ben. Aşka bu kadar açık olması güzeldi. 

Beni puanım: 3/5



SONUÇ OLARAK TÜM SERİYİ İNCELERSEM

Ben bu tarzda kitaplar okumayan biri olarak açıkçası seriyi sevdim. 8 kardeşin aşkı bulması fikri (her ne kadar pratikte özellikle o dönem için oldukça zor olsa da) güzeldi. Küçüklerin büyüyüp evlilik çağına gelişini kitaplar boyunca izlemek de güzeldi. 

Ancak yetişkinler için aşk romanları oldukları için içlerinde cinsel birlikteliğin anlatıldığı bölümler (her kitap için en az 1 adet) mevcut. O nedenle ona göre okuyun, eğer yaşınız küçükse ya da o tarz erotik sahneleri okumayı sevmiyorsanız bir kaç yıl bekleyebilirsiniz.

1800'lü yıllar (ve hatta günümüz bile) kadınlar için zor bir dönem. Erkekler "düşük seviyedeki - leydi olmayan" kadınlarla hayatlarını geçirirken, kadınlar bir odada bile yalnız duramıyor. Hatta buna bile gerek yok, bir erkeğin "Onu baştan çıkardım" demesi bile adının çıkması için yeterli. Yer yer bu durum bana hazmetmesi zor geldi. Ancak bunların sadece bir roman olduğunu ve bazen okuyup geçmem gerektiğini kendime hatırlatmak zorunda kaldım. 

Son olarak, Epsilon Yayınevi kitapları muhteşem bir kapak tasarımıyla bastırmış. Hepsini alıp çerçeveletip asasım var. En beğendiğim dizaynlar 2., 4., 6. ve 7. kitaplar. Ancak 1 ve 3 no'lu kitaplarda sanki dizayn sayfanın biraz üstüne doğru kaymış. Bu bende büyük sıkıntı yarattı (kahrolsun simetri hastalığı). 

Tüm seriye genel puanım 3/5 çünkü 1 ve 2 no'lu kitaplar sıkıntılı. Bu da ortalamamı biraz düşürdü. Ama diziyi izlediyseniz, o iki kitabın sıkıntılarını görmezden gelip devamını okuyabilirsiniz. Eğer diziyi izlemediyseniz, size kalmış, dürüst olmak gerekirse ben diziyi izlememiş olsaydım açıkçası kitapların devamını okumazdım.

Siz bu seriyi okudunuz mu? Beğendiniz mi? Düşünceleriniz neler?

Sevgilerle,



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap - Paul ile Virginie - J. H. Bernardin De Saint-Pierre

Kitap: Karanlık Cevher Serisi - Philip Pullman

Film: Muhsin Bey (1987)