Goodreads: Kitap takip sistemi/web sitesi


2015 yılından beri Goodreads isimli bir websitesi ile okuduğum kitapları takip ediyorum. Aslında dürüst olmak gerekirse 2015'te kullanmaya başladım ancak bu siteyle yıldızım o zaman pek barışmadı ve 2016'nın başlarında kullanmayı bıraktım. Ancak 2019 yılıyla beraber siteye bir şans daha vermeye karar verdim. 2 yıldır düzenli olarak okuduğum kitapları buraya giriyorum. 

Siteye bağlanmak isteyenler buraya tıklayabilirler!

Şimdi biraz da sitenin avantajlarından ve dezavantajlarından bahsedelim:

Avantajlar:

Okuma meydan okuması (Reading Challenge)! Her senenin başında o sene okumak istediğiniz kitap sayısını girip yıl içinde kendinizle yarışa girebiliyorsunuz. Üstelik bu sene bu uygulamanın rengi de çok tatlı bir mor! Resmen siteye her girdiğimde içim açılıyor.

Okuduğum kitapların bende olan basımlarını bulabiliyorum (üstelik kamerayla elinizdeki kitabın barkodunu taratarak da bu işlemi hızlıca yapabilirsiniz). Böylece kaldığım sayfayı işaretleyince siteye bana yüzde olarak ne kadarının bittiğini belirtiyor. Bu da beni motive eden bir özelliği.

Okuduğum tüm kitapların derli toplu bir halde olması ve tarihe, isme, yazara, verdiğim puana vb. şekilde sıralama yapabilmek de geri dönüp 2019'da ne okumuştum dediğinizde, ya da Dostoyevski'den neleri okumuştum dediğinizde çok faydalı. 

Üstelik kitaplara (istediğiniz dilde) yorum yazıp, insanlarla paylaşabilirsiniz.

Ve de arkadaşlarınızın ne okuduğunu görüp, yorum yazabilirsiniz.

Dezavantaj: 

Site İngilizce (ya da ben Türkçe kısmını görmedim) bu durum belki İngilizce bilmeyenler için sorun olabilir.

Ancak beni en sinir eden özellik: aynı kitabın farklı basımını ekleyememek! Ben Harry Potter serisini Türkçe YKY'den okudum diyelim. Bunu da siteye ekledim. Sonra İngilizcesini bulamadım başka kitap gibi eklemeyi. Sayfa sayıları farklı, sayfa uzunlukları farklı ve bu ayrımı belirtememek benim istatistiklerimi karman çorman ediyor. Eğer bu sorunla ilgili çözüm öneriniz varsa lütfen belirtin bana!



Dediğim gibi siteye 2015 sonu, 2016 başı başladım ve okuma meydan okumasına katıldım ancak siteyi sevmediğim için bıraktım. Yukarıda ki resim benim hesabımdan :) Geçen iki sene boyunca ise siteyi layıkıyla kullanarak okuduğum tüm kitapları gün be gün girdim. Sonuç ortada. 2019 yılı için 30 kitap okuma sözü verip, 39 kitap okumuşum. 2020 içinse 40 kitap sözü verip 47 okumuşum. 

2021 senesi için 52 kitap sözü verdim. Yani her hafta 1 kitap (en az). Ben bu yazıyı yazarken hedefimin %20'sinden fazla kitabı okumuştum bile (Sağ olsun Bridgerton'lar!). Eğer bu hızla devam edersem sanırsam 52 hedefimi doldurabileceğim. 

Sizin kullandığınız herhangi bir takip yöntemi var mı?
Sevgilerle,



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap - Paul ile Virginie - J. H. Bernardin De Saint-Pierre

Kitap: Karanlık Cevher Serisi - Philip Pullman

Film: Muhsin Bey (1987)